Co to jest pozycjonowanie strony?

    Pozycjonowanie strony jest to bardzo efektywny, a przy tym tani kanał pozyskiwania ruchu. Co to jest pozycjonowanie strony, na czym polega i co na nie wpływa?

    Co to jest pozycjonowanie strony?

    Co to jest pozycjonowanie strony? Jest to szereg czynności, których celem jest zwiększenie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania różnych wyszukiwarek internetowych. W naszym kraju najpopularniejszą z nich jest oczywiście wyszukiwarka Google, gdyż jej użytkowników w Polsce jest nawet 90 procent. Firmy prowadzące biznes w kraju powinny skupić swoje działania marketingowe właśnie na tej wyszukiwarce.

    Na czym polega pozycjonowanie?

    Wiedząc już, co to jest pozycjonowanie strony, warto dowiedzieć się, w jaki sposób uzyskać jak najwyższą pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. Proces pozycjonowania opiera się na dążeniu do poprawy wszelkich elementów, które oddziałują na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Czynniki te powiązane są z działaniem strony www, jej treściami i popularnością wśród użytkowników. Proces pozycjonowania strony składa się z takich czynności jak:

    • właściwa optymalizacja strony- czyli wyeliminowanie niepotrzebnych znaków, używanie krótszych zapisów, kompresja danych, wydzielenie stylów oraz skryptów do osobnych plików i wiele innych działań,
    • opracowanie treści na stronę oraz ich prawidłowa optymalizacja- umiejscowienie istotnych słów kluczowych, zastosowanie odpowiedniej struktury tekstu oraz nagłówków, dodanie wyróżników i spisu treści,
    • przygotowanie właściwej struktury strony internetowej i jej menu- dzielenie treści znajdujących się w witrynie na odpowiednie kategorie oraz podstrony,
    • opracowanie wersji strony dla użytkowników urządzeń mobilnych,
    • usprawnienie działania strony- polepszenie jej szybkości ładowania się, eliminacja błędów, poprawienie witryny pod kątem User Experience,
    • uzyskiwanie linków z innych stron- współpraca z serwisami, publikacja artykułów na portalach zewnętrznych, zakup linków, katalogi firm sponsorowanych, marketing szeptany.

    Co ważne, Google wprowadza co jakiś czas poprawki, których zadaniem jest dostarczanie użytkownikom jeszcze bardziej optymalnych wyników na zapytania. Warto pamiętać, że pozycjonowanie jest procesem długotrwałym, a więc pewne czynności należy wykonywać stale, aby uzyskać możliwie jak najlepsze efekty.

    Jakie czynniki wpływają na wyniki wyszukiwania?

    Konkurencja

    Konkurencja to najważniejszy czynnik, który ma ogromny wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania, jak i na czas, po jakim widoczne są te wyniki. Istotne jest to, jak duża ilość witryn wyświetla się dla danego słowa kluczowego czy wyrażenia pozycjonowanego, jak i to, czy te wyniki konkurencji są też skutkiem działań pozycjonujących. Firmę, która ma sporą konkurencję, o wiele trudniej jest skutecznie wypozycjonować, aniżeli nowe przedsiębiorstwo, które wchodzi na rynek z unikalną ofertą i nie ma konkurencji.

    Linki zewnętrzne

    Drugim ważnym czynnikiem są linki zewnętrzne, a więc wszystkie odnośniki, które prowadzą do danej strony internetowej z innych witryn. Są one niezwykle ważne dla pozycji strony w wyszukiwaniach. Powinno być ich nie tylko dużo, ale muszą mieć też wysoką jakość. Warto pamiętać, że nie wszystkie linki sprawiają, że strona uzyskuje wyższą pozycję w wyszukiwarce internetowej. Dzieje się tak, gdyż mechanizmy indeksujące stronę pomijają często te, które pochodzą ze stron z darmowymi linkami. Takie linki są uznawane za bezwartościowe, a nawet szkodliwe. Niezwykle ważne jest stworzenie własnego zaplecza linków, czyli bazy, która będzie używana w procesie pozycjonowania stron.

    Optymalizacja

    Nie można też zapomnieć, jak ważna jest sama optymalizacja strony. Co ważne, na witrynie należy umieszczać jedynie wartościowe dla użytkownika treści. Liczy się nie tylko ich ilość, ale przede wszystkim jakość. Istotne jest wprowadzenie odpowiednio dobranych słów kluczowych i dobre opracowanie treści. Strona musi być dla użytkowników przejrzysta, jak i funkcjonalna. Niezbędne jest też dodanie właściwych meta tagów, jak i budowa linków wewnętrznych.