Pozycjonowanie regionalne – czyli dlaczego warto promować się lokalnie

    Google to dla każdej strony internetowej szansa na to, by trafić do odbiorców z całego świata. Jednak czy każda firma, która tworzy swoją stronę internetową faktycznie musi dbać o to, by docierać do potencjalnych klientów z całego świata czy nawet z całego kraju? Wydaje się, że nie do końca, ponieważ czasami wystarczy trafić do klientów, którzy są najbliżej lokalizacji i to będzie najlepsza szansa na to, by trafić do potencjalnych klientów i zaproponować im coś atrakcyjnego. Tutaj właśnie pojawia się pozycjonowanie lokalne, czym jest i co się za nim kryje?

    Czym jest pozycjonowanie regionalne?

    Na samym początku należy sobie postawić pytanie o to czym jest pozycjonowanie regionalne, określane również jako local SEO. Należy w ten sposób określać ogół tych działań, które są podejmowane w celu budowania pozycji strony internetowej w związku z konkretną lokalizacją, w której dana firma działa. I nie będzie tutaj chodziło wyłącznie o pozycjonowanie z dopisaną lokalizacją do słowa kluczowego, ale również o takie formy, gdzie to Google identyfikuje lokalizację internauty i do tej lokalizacji dopasowuje propozycje usług i firm, które będą się danej osobie wyświetlały. W przypadku regionalnego pozycjonowania nie tylko chodziło będzie o poprawę widoczności w wynikach ogólnych, ale także o to, by zaistnieć z wizytówką w Google Moja Firma, czy zbudować pozycję w Google Maps. 

    Pozycjonowanie lokalne – czyli jak to działa? 

    Pozycjonowanie lokalne to ciekawa forma, w ramach której istotną rolę odgrywa cała wyszukiwarka. To ona będzie zbierała dane na temat stron internetowych oraz ich powiązań. Google zbiera między innymi te dane, które pojawiają się w Google Maps. W ten sposób może również określać jaką lokalizacje ma dana wyszukująca informacje osoba i w ten sposób określając lokalizację będzie miał okazję dopasować listę wyników w taki sposób, by zaprezentować takie wyniki, które będą uznawane przez algorytm za te najlepsze i najbardziej pasujące do konkretnego miejsca. Obecnie stosowana automatyczna geolokalizacja to taka forma, która sprawia, że także bez dopisywania miasta do wyszukiwarki od razu będzie się pojawiała informacja o usługach z tego miejsca, gdzie wyszukujący się w danym momencie znajduje. 

    Dlaczego warto się zdecydować na pozycjonowanie lokalne?

    Oczywiście mówiąc o pozycjonowaniu regionalnym trzeba będzie także postawić sobie pytanie o to czy faktycznie warto się na takie działania decydować, a jeśli tak to dlaczego taką formę pozycjonowania wybierać. Oczywiście jest tego wiele, ale wydaje się, że najważniejsza kwestia, którą trzeba mieć na uwadze to fakt, że Google w przypadku wielu fraz kluczowych wyświetlając wyniki wyszukiwania wzbogaca je o mapę, która wskazuje lokalizację biznesów lokalnych. W ten sposób od razu firma, która się pozycjonuje będzie zauważona. Regionalne pozycjonowanie to szansa na to, że będzie można dążyć do pojawienia się w tej części wyników, które będą powiązane z lokalizacją użytkownika i tym samym łatwiej będzie o budowanie silnej pozycji w sieci. Nie można również zapominać o bardzo istotnej kwestii jaką będzie możliwość nawiązania bezpośredniego kontaktu z klientem.

    Pozycjonowanie lokalne i regionalne 

    Można również zwrócić uwagę na pewne rozróżnienie pojęć wymiennie stosowanych a więc pozycjonowania lokalnego i regionalnego. Pozycjonowanie lokalne najczęściej będzie odnosić się do skali mikro, w mieście może np. chodzić o konkretne dzielnice. Jeśli natomiast weźmiemy pozycjonowanie regionalne pod uwagę to pójdziemy nieco wyżej w kierunku pozycjonowania, które odnosić się będzie do pewnego regionu, w którym działalność będzie prowadzona. Dlatego nie zawsze trzeba wymiennie używać tych pojęć, czasami zaglądając bowiem do szerszego kontekstu również w taki szerszy sposób powinno się je traktować i też łatwiej w pozycjonowaniu o ograniczonym charakterze będzie się można odnaleźć. 

    Niezależnie już czy bierzemy pod uwagę pozycjonowanie lokalne czy regionalne to niewątpliwie temat jest ciekawy i faktycznie warto mieć go na uwadze, ponieważ dzięki temu firma dostanie mechanizmy ułatwiające jej rozwój.