Pozycjonowanie strony firmowej w google – dlaczego jest tak ważne?

    Strona firmowa jest już właściwie nieodzownym elementem marketingu w każdym przedsiębiorstwie – ułatwia zaprezentowanie oferty, a nawet komunikację z potencjalnymi klientami. Sama strona www – niezależnie od tego jak ładnie zaprojektowana – to jednak za mało, by klienci mogli na nią trafić. Współcześnie niezbędne jest również pozycjonowanie strony, które wpłynie na jej widoczność w wyszukiwarkach.

    Czym jest pozycjonowanie stron internetowych w google?

    Wielu przedsiębiorców stawiających swoje pierwsze kroki w e-commerce ma problem ze zrozumieniem zasad, na jakich działa pozycjonowanie. Popularne SEO, czyli search engine marketing to szereg działań, które mają wpływ na pozycję strony w wynikach organicznych (czyli niesponsorowanych) wyszukiwarki. Ponieważ najpopularniejszą wyszukiwarką w naszej części świata jest bez cienia wątpliwości google, to właśnie pod nią dostosowywanych jest większość działań zawodowych pozycjonerów. Dla Polski udział wyszukiwarki google w rynku wynosi niemal 97% i trend jest właściwie niezmienny od lat, dlatego specjaliści od marketingu wyszukiwarkowego koncentrują swoje działania wokół produktów tej firmy.

    Jakie korzyści może przynieść firmie pozycjonowanie strony?

    Profesjonalne pozycjonowanie stron internetowych w google przynosi przedsiębiorstwom szereg korzyści, z których najważniejszą jest oczywiście zapewnianie im nowych klientów. Jeśli strona nie jest pozycjonowana, potencjalny klient nie znajdzie jej, ponieważ gdy wpisze w wyszukiwarkę frazę ściśle powiązaną z profilem działalności firmy, w wynikach zobaczy co najwyżej odnośniki do stron konkurencji. Pozycjonowanie ma znaczenie zarówno wtedy, gdy firma ma zasięg ogólnopolski, jak i wówczas, gdy działa tylko na lokalnym rynku. Pozycjonowanie lokalne jest szczególnie korzystne, gdyż umożliwia uzyskanie szybszych rezultatów niż bardzo konkurencyjne frazy ogólnopolskie. Z tego powodu zaleca się, aby nawet firmy o szerokim zasięgu koncentrowały swoje działania SEO na określonych rynkach, zwłaszcza w początkowej fazie promowania się.

    Bardzo ważną korzyścią związaną ze skutecznym pozycjonowaniem strony jest to, że usługa ta – w porównaniu do korzyści, jakie może zapewnić – nie jest droga. W odróżnieniu od płatnych reklam Google Ads, klient nie płaci tu za każde pojedyncze kliknięcie w jego reklamę. Na ogół firmy SEO rozliczają się ze swoimi zleceniodawcami za uzyskany efekt. W takim przypadku wiele zależy od tego, jak skonstruowana jest umowa, ale przyjmuje się, że pozycjonowanie za efekt jest korzystną propozycją, zwłaszcza dla klientów o niewielkim budżecie.

    Kiedy warto zacząć pozycjonować stronę www?

    W przypadku działalności komercyjnej, gdy zależy nam na zdobywaniu nowych klientów, im szybciej zlecimy usługę pozycjonowania, tym lepiej. Dotyczy to zwłaszcza firm, które są nastawione na dotarcie do kolejnych grup docelowych, wypłynięcie na nowe rynki. Pozycjonowanie stron internetowych w google jest niedrogim sposobem na dotarcie do klientów z regionów, w których do tej pory firma nie zdobywała zamówień. Bez zakładania nowego punktu obsługi klienta i zatrudniania pracowników, można pozyskiwać kontrahentów z danego obszaru, badać rynek i skutecznie konkurować, nie wydając przy tym dużych nakładów finansowych.

    Ile czasu jest potrzebne na osiągnięcie satysfakcjonujących rezultatów SEO? Zależy to od wielu różnych czynników – dobrej optymalizacji strony, tego, czy były wykonywane do tej pory jakieś ruchy w kierunku zdobywania lepszych pozycji w google, a przede wszystkim od wybranych fraz, na które pozycjonowana ma być dana witryna. Przyjmuje się, że im bardziej precyzyjne frazy, tym łatwiej jest je pozycjonować. I odwrotnie – im bardziej ogólna fraza, tym bardziej może być konkurencyjna. Z tego powodu fraza „domki nad morzem” będzie trudniejsza do wypozycjonowania niż np. „domki letniskowe w Darłówku”.

    Ogromne znaczenia w skutecznym pozycjonowaniu stron internetowych w google ma dobry wykonawca tych usług. Renomowana agencja SEO wie, jak dobrać odpowiednie frazy do potrzeb klienta i jak sprawić, by na stronie szybko pojawił się ruch z wyników organicznych wyszukiwarki. Dlatego właśnie, rozpoczynając swoją przygodę z pozycjonowaniem, przedsiębiorca powinien wybrać do współpracy rzetelną, doświadczoną firmę, która zadba o wysokie pozycje strony w google przy zachowaniu rozsądnych cen.